Przedstawiamy nowego Forestera. Całkowicie przeprojektowany w środku i na zewnątrz osiągnął nowy poziom komfortu, bezpieczeństwa i uniwersalności by wspierać Cię we wszystkich codziennych przygodach – jednocześnie zachęcając do nowych wyzwań. Z wytrzymałym nadwoziem, które jest zwrotne, a jednocześnie przestronne i komfortowe wewnątrz, Forester oferuje pewność, że wszyscy podróżujący będą zadowoleni.
Bądź w kontakcie, gdziekolwiek jesteś FORESTER 2.0i-L e-BOXER EyeSight

FORESTER 2.0i-L EyeSight

Zespół napędowy Subaru e-BOXER, skrzynia biegów Lineartronic
Wyposażenie
Wymiary

SUBARU e-BOXER

SUBARU e-BOXER nowej generacji łączy silnik SUBARU BOXER z silnikiem elektrycznym, niezmiennie dostarczając wyjątkowych wrażeń z jazdy w cichym i wygodnym wnętrzu, bez zbędnych hałasów i wibracji nawet na drogach gorszej jakości.
Silnik SUBARU BOXER + elektrotechnika

W celu zwiększenia efektywności jazdy zespół napędowy SUBARU e-BOXER dostosowuje do warunków jazdy dystrybucję mocy między dwulitrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa a silnikiem elektrycznym. Efektem połączenia ze skrzynią Lineartronic jest ciche i liniowe przyspieszenie, wiernie odpowiadające na potrzeby kierowcy. Umieszczenie silnika elektrycznego i akumulatora symetrycznie względem wzdłużnej osi pojazdu dopełnia stabilności, poprawia rozkład masy pojazdu (przód – tył) i równowagę osiągniętą dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości silnika SUBARU BOXER oraz stałemu napędowi wszystkich kół Symmetrical AWD.
Precyzja prowadzenia i stabilność w zakrętach
Podczas gdy w innych samochodach wspomaganych silnikiem elektrycznym precyzja prowadzenia może być pogorszona ze względu na większą masę, strategiczne rozmieszczenie elementów SUBARU e-BOXER pozwala zachować ogólną równowagę pojazdu. Nisko umieszczony silnik spalinowy oraz silnik elektryczny zamontowany w osi symetrii pojazdu, pomagają zachować precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach z których słyną auta Subaru.
Stabilny na autostradach. Pewny na bezdrożach.
Samochody z SUBARU e-BOXER zapewniają lepsze przyspieszenie oraz pewność prowadzenia tak na autostradzie jak i na błotnistych, wyboistych drogach.
Wygodna jazda miejska
Responsywna moc z silnika elektrycznego pozwala na pełną kontrolę, liniowe przyspieszanie i szybką reakcję na operowanie pedałem przyspieszania (gazu).
Wskaźnik systemu wspomagania silnikiem elektrycznym

Ruszanie, małe obciążenie: silnik elektryczny

Średnie obciążenie: wspomaganie silnikiem elektrycznym

Duże obciążenie: silnik spalinowy

Zwalnianie: regeneracja baterii
SILNIK SUBARU BOXER

Poziomy – przeciwsobny układ silnika typu bokser polega na rozłożeniu każdej pary cylindrów i tłoków o 180° względem siebie. Subaru wykorzystuje ten układ w silnikach SUBARU BOXER silnik od ponad 50 lat,
ze względu na wiele zalet w porównaniu z silnikami innych typów. Dzięki temu samochody Subaru cechują się szczególną trwałością i niezawodnością.

Zwiększona stabilność
Blok silnika ma bardziej płaski profil i umieszczono go niżej w komorze silnikowej. Skutkiem tego cały samochód jest lepiej, stabilniej wyważony, a zatem mniej poddaje się bocznym przechyłom niż auta o typowej konstrukcji.

Mniej drgań
Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna i wyważona, co przekłada się na generowanie mniejszej ilości drgań niż ma to miejsce w przypadku silników innych typów.
Symmetrical All-Wheel Drive

System ten w zależności od warunków drogowych, dynamicznie rozdziela moment napędowy na wszystkie koła, zapewniając bezpieczeństwo, panowanie nad samochodem oraz wysoki komfort prowadzenia. Zalety Symmetrical AWD widoczne są natychmiast – lepsza kontrola
podczas jazdy w zakręcie, lepsza trakcja na śliskich nawierzchniach, lepsze przyspieszenia. S-AWD sprawiają, że prowadzenie samochodu okazuje się łatwiejsze, bezpieczniejsze i przyjemniejsze.
Bezstopniowa skrzynia Lineartronic + napęd na wszystkie koła z aktywnym podziałem momentu napędowego
Skrzynia Lineartronic zapewnia płynną i bezstopniową zmianę biegów, utrzymując silnik w jego najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów i zapewniając tym samym sprawne i płynne przyspieszenie, lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Ze skrzynią Lineartronic zgodnie współpracuje
napęd wszystkich kół z aktywnym podziałem momentu obrotowego (Active Torque Split AWD), który w czasie rzeczywistym dostosowuje podział momentu napędowego do odpowiednich kół tak, aby sprostać warunkom panującym na drodze.
Subaru Global Platform

Subaru Global Platform (SGP) to zupełnie nowa platforma, na bazie której powstają kolejne generacje samochodów Subaru. Poprzez swoją konstrukcję zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, a
jednocześnie umożliwia bardziej precyzyjne i komfortowe prowadzenie samochodu. Jest to przyszłość marki Subaru, zapewniająca jeszcze więcej radości z jazdy i spokoju podczas podróżowania, dla kierowcy i pasażerów.
Więcej radości z jazdy
Szybsza reakcja pojazdu na polecenia kierowcy pozwala prowadzić go precyzyjniej, zwiększając jednocześnie potencjał unikania przeszkód. W rezultacie samochód jest bezpieczniejszy i przyjemniejszy w prowadzeniu, także podczas długich podróży.
Komfort podróży
Radykalne zwiększenie sztywności nadwozia oraz konsekwentna modyfikacja całego zawieszenia, pozwoliły na skuteczne tłumienie drgań pochodzących od nawierzchni i „ukrycie” jej nierówności. Efektem jest bardziej komfortowa jazda i mniejsze zmęczenie podczas długich podróży.
Wygodna kabina
Ograniczenie nieprzyjemnych drgań i hałasu poprawiło komfort pasażerów podczas jazdy. Ulepszone zawieszenie i duża sztywność nadwozia przekładają się na wygodną podróż.
X-MODE

Nowy Forester daje Ci poczucie bezpieczeństwa dzięki przyjemnemu prowadzeniu, precyzji kierowania i wyjątkowemu komfortowi. Jest wyważony i stabilny na zakrętach mimo swojej wysokości. Forester został starannie zaprojektowany, aby zmniejszyć zmęczenie podczas długich
podróży i zapewnić wszystkim przyjemne wrażenia z jazdy. A dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła i ulepszonemu systemowi X-MODE, który jest dostępny we wszystkich wersjach, dotrzesz do celu komfortowo i ze spokojem.

X-MODE oraz Hill Descent Control Duży prześwit
Ciesz się prawdziwym potencjałem napędowym nowego Forestera dzięki kolejnej wersji X-MODE. Wybierz tryb SNOW/DIRT dla śliskich powierzchni pokrytych śniegiem lub żwirem, albo tryb D.SNOW/MUD dla szczególnie trudnych dróg, takich jak głęboki śnieg lub błoto. X-MODE wykorzystuje wysoki moment obrotowy i szybką reakcję silnika elektrycznego, aby w trudnych
warunkach poprawić możliwości trakcyjne samochodu, co dodatkowo poprawia jego osiągi i poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo, kontrola zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) pomaga utrzymać stałą, zadaną prędkość nawet na śliskich zjazdach, dając kierowcy poczucie pewności.*1
*1 Kierowca jest zawsze odpowiedzialny za bezpieczeństwo i uważne prowadzenie. Efektywność Hill Descent Control zależy od wielu czynników, takich jak stan pojazdu, pogody, opon i warunków na drodze

Duży prześwit
Nowy Forester został zaprojektowany z myślą nie tylko o dużym prześwicie, ale także przy starannym uwzględnieniu kątów natarcia, zejścia i rampowego. Wszystko jest zoptymalizowane, aby pomóc Ci pokonać przeszkody bez uszkodzenia lub utknięcia.
SI-DRIVE

Wybierz tryb inteligentny, aby uzyskać płynne osiągi lub tryb sportowy, który zapewnia natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału gazu, czyli dynamiczną jazdę w szerokim zakresie
prędkości. Wspomaganie silnikiem elektrycznym dodatkowo poprawia przyspieszenie, zapewniając jeszcze lepsze wrażenia z jazdy.
Idea kompletnego bezpieczeństwa Subaru (All-Around Safety)
Gdy Twój samochód daje poczucie spokoju, życie staje się przyjemniejsze. Dlatego w Subaru bezpieczeństwo jest najważniejsze. Ze swoimi początkami w produkcji samolotów, Subaru kontynuuje politykę „ludzie na pierwszym miejscu”, dostosowując i wielokrotnie testując swoje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, opracowywane od 50 lat. Dzięki najnowszym systemom ochrony i zapobiegania wypadkom oraz unikalnym technologiom, takim jak Subaru Global Platform i Symmetrical AWD, Subaru nieustannie dąży do poprawy bezpieczeństwa, aby zrealizować wizję przyszłości bez wypadków.

BEZPIECZEŃSTWO PODSTAWOWE
Podstawowe systemy bezpieczeństwa są wdrażane i udoskonalane już w początkowej fazie projektu auta. Doskonała widoczność, optymalna pozycja za kierownicą i intuicyjne elementy sterujące zapewniają bezpieczeństwo od momentu wejścia do pojazdu.
Widoczność we wszystkie strony
Nowy Forester zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach poprzez optymalną pozycję za kierownicą, odpowiednią wysokość okien i staranne rozmieszczenie słupków.
BEZPIECZEŃSTWO PREWENCYJNE
W Subaru opracowaliśmy system EyeSight*1, czyli technologię bezpieczeństwa prewencyjnego, która ma identyfikować potencjalne zagrożenia i wspierać bezpieczniejszą jazdę.
*Zastrzeżenie
*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Kierowca zobowiązany jest prowadzić zawsze bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” z uwagi na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełen opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.
*3 Wyposażenie opcjonalne.
BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE
Dzięki m.in. takim technologiom jak Symmetrical AWD i Subaru Global Platform, aktywne bezpieczeństwo pozwala na precyzyjną kontrolę pojazdu poprzez dokładne dobranie podstawowych parametrów jazdy – przyspieszenia, skrętu, hamowania – co przekłada się na radość z każdej podróży.
BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE
Bezpieczeństwo pasywne jest po to, aby w razie zderzenia zapewnić Ci ochronę poprzez m.in. budowę nadwozia, która chroni kabinę oraz poduszki powietrzne*.
*Zastrzeżenie
* Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.
EyeSight System wspomagania kierowcy EyeSight (druga para oczu)

W Subaru wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety). Dlatego stworzyliśmy EyeSight*1, czyli nowoczesny system wspomagania kierowcy. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwuje drogę, korzystając z dwóch kamer. Na podstawie obrazów z kamer, pozwalających precyzyjnie określić kształt, prędkość
i odległość, system potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również motocyklistów, rowerzystów i pieszych*2. Kiedy wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a kiedy to konieczne zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Tym samym EyeSight odciąża Cię i zwiększa Twoje poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia Forestera.
*Zastrzeżenie
*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Ponieważ EyeSight jest zdolny tylko do wykrywania obiektów znajdujących się co najmniej 1 metr nad powierzchnią ziemi, nie może wykryć obiektów o wysokości mniejszej niż metr. Ich wykrycie może być niemożliwe także z szeregu innych przyczyn, wynikających ze szczególnych warunków.
*3 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków, nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight. Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.
System monitorowania kierowcy - Driver Monitoring System (DMS)*


System monitorowania kierowcy zapewnia bezpieczniejszą jazdę poprzez dedykowaną kamerę umieszczoną nad wyświetlaczem wielofunkcyjnym i ostrzega gdy wykryje u kierowcy oznaki rozproszenia uwagi lub senność.
Bezpieczeństwo, komfort i wygoda dla każdego kierowcy
Driver Monitoring System (DMS) umożliwia spersonalizowaną i wygodną jazdę rozpoznając za pomocą kamery do pięciu zarejestrowanych kierowców. Zapewnia dostosowanie ustawień do ich indywidualnych potrzeb.
* Wyposażenie opcjonalne.
Kierowca zobowiązany jest prowadzić zawsze bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Nie należy opierać się wyłącznie na działaniu systemu monitorowania kierowcy (DMS) z uwagi na możliwe ograniczenia. Opis działanie systemu i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.
Spersonalizuj swoją jazdę
Choć każdy Forester jest bogato wyposażony, to akcesoria Subaru są wspaniałym sposobem by dostosować samochód do Twoich wymagań i do stylu życia. Gdy chcesz dodać nowe możliwości, zwiększyć funkcjonalność czy spersonalizować wygląd Forestera, akcesoria Subaru będą tak samo pasować i wykażą się taką samą jakością jak oryginalne wyposażenie samochodu. Więcej informacji znajdziesz w broszurze dotyczącej akcesoriów, lub u najbliższego dealera Subaru