MENUMENU

Nowy Subaru Forester e-Boxer

Przedstawiamy nowego Forestera. Całkowicie przeprojektowany w środku i na zewnątrz osiągnął nowy poziom komfortu, bezpieczeństwa i uniwersalności by wspierać Cię we wszystkich codziennych przygodach – jednocześnie zachęcając do nowych wyzwań. Z wytrzymałym nadwoziem, które jest zwrotne, a jednocześnie przestronne i komfortowe wewnątrz, Forester oferuje pewność, że wszyscy podróżujący będą zadowoleni.

Bądź w kontakcie, gdziekolwiek jesteś FORESTER 2.0i-L e-BOXER EyeSight

FORESTER 2.0i-L EyeSight

Zespół napędowy Subaru e-BOXER, skrzynia biegów Lineartronic

Wyposażenie

Wymiary

SUBARU e-BOXER

SUBARU e-BOXER nowej generacji łączy silnik SUBARU BOXER z silnikiem elektrycznym, niezmiennie dostarczając wyjątkowych wrażeń z jazdy w cichym i wygodnym wnętrzu, bez zbędnych hałasów i wibracji nawet na drogach gorszej jakości.

Silnik SUBARU BOXER + elektrotechnika

W celu zwiększenia efektywności jazdy zespół napędowy SUBARU e-BOXER dostosowuje do warunków jazdy dystrybucję mocy między dwulitrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa a silnikiem elektrycznym. Efektem połączenia ze skrzynią Lineartronic jest ciche i liniowe przyspieszenie, wiernie odpowiadające na potrzeby kierowcy. Umieszczenie silnika elektrycznego i akumulatora symetrycznie względem wzdłużnej osi pojazdu dopełnia stabilności, poprawia rozkład masy pojazdu (przód – tył) i równowagę osiągniętą dzięki nisko umieszczonemu środkowi ciężkości silnika SUBARU BOXER oraz stałemu napędowi wszystkich kół Symmetrical AWD.

Precyzja prowadzenia i stabilność w zakrętach

Podczas gdy w innych samochodach wspomaganych silnikiem elektrycznym precyzja prowadzenia może być pogorszona ze względu na większą masę, strategiczne rozmieszczenie elementów SUBARU e-BOXER pozwala zachować ogólną równowagę pojazdu. Nisko umieszczony silnik spalinowy oraz silnik elektryczny zamontowany w osi symetrii pojazdu, pomagają zachować precyzję prowadzenia i stabilność w zakrętach z których słyną auta Subaru.
Stabilny na autostradach. Pewny na bezdrożach.

Samochody z SUBARU e-BOXER zapewniają lepsze przyspieszenie oraz pewność prowadzenia tak na autostradzie jak i na błotnistych, wyboistych drogach.

Wygodna jazda miejska

Responsywna moc z silnika elektrycznego pozwala na pełną kontrolę, liniowe przyspieszanie i szybką reakcję na operowanie pedałem przyspieszania (gazu).

Wskaźnik systemu wspomagania silnikiem elektrycznym

Ruszanie, małe obciążenie: silnik elektryczny

Średnie obciążenie: wspomaganie silnikiem elektrycznym

Duże obciążenie: silnik spalinowy

Zwalnianie: regeneracja baterii

SILNIK SUBARU BOXER

Poziomy – przeciwsobny układ silnika typu bokser polega na rozłożeniu każdej pary cylindrów i tłoków o 180° względem siebie. Subaru wykorzystuje ten układ w silnikach SUBARU BOXER silnik od ponad 50 lat,
ze względu na wiele zalet w porównaniu z silnikami innych typów. Dzięki temu samochody Subaru cechują się szczególną trwałością i niezawodnością.

Zwiększona stabilność

Blok silnika ma bardziej płaski profil i umieszczono go niżej w komorze silnikowej. Skutkiem tego cały samochód jest lepiej, stabilniej wyważony, a zatem mniej poddaje się bocznym przechyłom niż auta o typowej konstrukcji.

Mniej drgań

Płaska konstrukcja silnika jest z założenia sztywna i wyważona, co przekłada się na generowanie mniejszej ilości drgań niż ma to miejsce w przypadku silników innych typów.

Symmetrical All-Wheel Drive

System ten w zależności od warunków drogowych, dynamicznie rozdziela moment napędowy na wszystkie koła, zapewniając bezpieczeństwo, panowanie nad samochodem oraz wysoki komfort prowadzenia. Zalety Symmetrical AWD widoczne są natychmiast – lepsza kontrola
podczas jazdy w zakręcie, lepsza trakcja na śliskich nawierzchniach, lepsze przyspieszenia. S-AWD sprawiają, że prowadzenie samochodu okazuje się łatwiejsze, bezpieczniejsze i przyjemniejsze.

Bezstopniowa skrzynia Lineartronic + napęd na wszystkie koła z aktywnym podziałem momentu napędowego

Skrzynia Lineartronic zapewnia płynną i bezstopniową zmianę biegów, utrzymując silnik w jego najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów i zapewniając tym samym sprawne i płynne przyspieszenie, lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Ze skrzynią Lineartronic zgodnie współpracuje
napęd wszystkich kół z aktywnym podziałem momentu obrotowego (Active Torque Split AWD), który w czasie rzeczywistym dostosowuje podział momentu napędowego do odpowiednich kół tak, aby sprostać warunkom panującym na drodze.

Subaru Global Platform

Subaru Global Platform (SGP) to zupełnie nowa platforma, na bazie której powstają kolejne generacje samochodów Subaru. Poprzez swoją konstrukcję zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa pasywnego, a
jednocześnie umożliwia bardziej precyzyjne i komfortowe prowadzenie samochodu. Jest to przyszłość marki Subaru, zapewniająca jeszcze więcej radości z jazdy i spokoju podczas podróżowania, dla kierowcy i pasażerów.

Więcej radości z jazdy

Szybsza reakcja pojazdu na polecenia kierowcy pozwala prowadzić go precyzyjniej, zwiększając jednocześnie potencjał unikania przeszkód. W rezultacie samochód jest bezpieczniejszy i przyjemniejszy w prowadzeniu, także podczas długich podróży.
Komfort podróży

Radykalne zwiększenie sztywności nadwozia oraz konsekwentna modyfikacja całego zawieszenia, pozwoliły na skuteczne tłumienie drgań pochodzących od nawierzchni i „ukrycie” jej nierówności. Efektem jest bardziej komfortowa jazda i mniejsze zmęczenie podczas długich podróży.
Wygodna kabina

Ograniczenie nieprzyjemnych drgań i hałasu poprawiło komfort pasażerów podczas jazdy. Ulepszone zawieszenie i duża sztywność nadwozia przekładają się na wygodną podróż.

X-MODE

Nowy Forester daje Ci poczucie bezpieczeństwa dzięki przyjemnemu prowadzeniu, precyzji kierowania i wyjątkowemu komfortowi. Jest wyważony i stabilny na zakrętach mimo swojej wysokości. Forester został starannie zaprojektowany, aby zmniejszyć zmęczenie podczas długich
podróży i zapewnić wszystkim przyjemne wrażenia z jazdy. A dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła i ulepszonemu systemowi X-MODE, który jest dostępny we wszystkich wersjach, dotrzesz do celu komfortowo i ze spokojem.

X-MODE oraz Hill Descent Control Duży prześwit

Ciesz się prawdziwym potencjałem napędowym nowego Forestera dzięki kolejnej wersji X-MODE. Wybierz tryb SNOW/DIRT dla śliskich powierzchni pokrytych śniegiem lub żwirem, albo tryb D.SNOW/MUD dla szczególnie trudnych dróg, takich jak głęboki śnieg lub błoto. X-MODE wykorzystuje wysoki moment obrotowy i szybką reakcję silnika elektrycznego, aby w trudnych
warunkach poprawić możliwości trakcyjne samochodu, co dodatkowo poprawia jego osiągi i poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo, kontrola zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) pomaga utrzymać stałą, zadaną prędkość nawet na śliskich zjazdach, dając kierowcy poczucie pewności.*1
*1 Kierowca jest zawsze odpowiedzialny za bezpieczeństwo i uważne prowadzenie. Efektywność Hill Descent Control zależy od wielu czynników, takich jak stan pojazdu, pogody, opon i warunków na drodze

Duży prześwit

Nowy Forester został zaprojektowany z myślą nie tylko o dużym prześwicie, ale także przy starannym uwzględnieniu kątów natarcia, zejścia i rampowego. Wszystko jest zoptymalizowane, aby pomóc Ci pokonać przeszkody bez uszkodzenia lub utknięcia.

SI-DRIVE

Wybierz tryb inteligentny, aby uzyskać płynne osiągi lub tryb sportowy, który zapewnia natychmiastową reakcję na naciśnięcie pedału gazu, czyli dynamiczną jazdę w szerokim zakresie
prędkości. Wspomaganie silnikiem elektrycznym dodatkowo poprawia przyspieszenie, zapewniając jeszcze lepsze wrażenia z jazdy.

Idea kompletnego bezpieczeństwa Subaru (All-Around Safety)

Gdy Twój samochód daje poczucie spokoju, życie staje się przyjemniejsze. Dlatego w Subaru bezpieczeństwo jest najważniejsze. Ze swoimi początkami w produkcji samolotów, Subaru kontynuuje politykę „ludzie na pierwszym miejscu”, dostosowując i wielokrotnie testując swoje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, opracowywane od 50 lat. Dzięki najnowszym systemom ochrony i zapobiegania wypadkom oraz unikalnym technologiom, takim jak Subaru Global Platform i Symmetrical AWD, Subaru nieustannie dąży do poprawy bezpieczeństwa, aby zrealizować wizję przyszłości bez wypadków.

BEZPIECZEŃSTWO PODSTAWOWE

Podstawowe systemy bezpieczeństwa są wdrażane i udoskonalane już w początkowej fazie projektu auta. Doskonała widoczność, optymalna pozycja za kierownicą i intuicyjne elementy sterujące zapewniają bezpieczeństwo od momentu wejścia do pojazdu.

Widoczność we wszystkie strony

Nowy Forester zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach poprzez optymalną pozycję za kierownicą, odpowiednią wysokość okien i staranne rozmieszczenie słupków.

BEZPIECZEŃSTWO PREWENCYJNE

W Subaru opracowaliśmy system EyeSight*1, czyli technologię bezpieczeństwa prewencyjnego, która ma identyfikować potencjalne zagrożenia i wspierać bezpieczniejszą jazdę.

*Zastrzeżenie
*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.

*2 Kierowca zobowiązany jest prowadzić zawsze bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” z uwagi na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełen opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

*3 Wyposażenie opcjonalne.

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

Dzięki m.in. takim technologiom jak Symmetrical AWD i Subaru Global Platform, aktywne bezpieczeństwo pozwala na precyzyjną kontrolę pojazdu poprzez dokładne dobranie podstawowych parametrów jazdy – przyspieszenia, skrętu, hamowania – co przekłada się na radość z każdej podróży.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Bezpieczeństwo pasywne jest po to, aby w razie zderzenia zapewnić Ci ochronę poprzez m.in. budowę nadwozia, która chroni kabinę oraz poduszki powietrzne*.

*Zastrzeżenie
* Poduszki powietrzne są skuteczne, gdy użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.

EyeSight System wspomagania kierowcy EyeSight (druga para oczu)

W Subaru wierzymy w ideę kompletnego bezpieczeństwa (All-Around Safety). Dlatego stworzyliśmy EyeSight*1, czyli nowoczesny system wspomagania kierowcy. Zachowuje się on jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwuje drogę, korzystając z dwóch kamer. Na podstawie obrazów z kamer, pozwalających precyzyjnie określić kształt, prędkość
i odległość, system potrafi rozpoznać nie tylko samochody, lecz również motocyklistów, rowerzystów i pieszych*2. Kiedy wykryje potencjalne niebezpieczeństwo, ostrzeże kierowcę, a kiedy to konieczne zahamuje samochód, aby uniknąć kolizji. Tym samym EyeSight odciąża Cię i zwiększa Twoje poczucie bezpieczeństwa podczas prowadzenia Forestera.

*Zastrzeżenie
*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełen opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Ponieważ EyeSight jest zdolny tylko do wykrywania obiektów znajdujących się co najmniej 1 metr nad powierzchnią ziemi, nie może wykryć obiektów o wysokości mniejszej niż metr. Ich wykrycie może być niemożliwe także z szeregu innych przyczyn, wynikających ze szczególnych warunków.
*3 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. Zależnie od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków, nie każda sytuacja może być odpowiednia dla optymalnego działania EyeSight. Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer.

System monitorowania kierowcy - Driver Monitoring System (DMS)*

System monitorowania kierowcy zapewnia bezpieczniejszą jazdę poprzez dedykowaną kamerę umieszczoną nad wyświetlaczem wielofunkcyjnym i ostrzega gdy wykryje u kierowcy oznaki rozproszenia uwagi lub senność.

Bezpieczeństwo, komfort i wygoda dla każdego kierowcy

Driver Monitoring System (DMS) umożliwia spersonalizowaną i wygodną jazdę rozpoznając za pomocą kamery do pięciu zarejestrowanych kierowców. Zapewnia dostosowanie ustawień do ich indywidualnych potrzeb.

* Wyposażenie opcjonalne.
Kierowca zobowiązany jest prowadzić zawsze bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Nie należy opierać się wyłącznie na działaniu systemu monitorowania kierowcy (DMS) z uwagi na możliwe ograniczenia. Opis działanie systemu i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

Spersonalizuj swoją jazdę

Choć każdy Forester jest bogato wyposażony, to akcesoria Subaru są wspaniałym sposobem by dostosować samochód do Twoich wymagań i do stylu życia. Gdy chcesz dodać nowe możliwości, zwiększyć funkcjonalność czy spersonalizować wygląd Forestera, akcesoria Subaru będą tak samo pasować i wykażą się taką samą jakością jak oryginalne wyposażenie samochodu. Więcej informacji znajdziesz w broszurze dotyczącej akcesoriów, lub u najbliższego dealera Subaru

INFORMACJE DOTYCZĄCE DANYCH OSOBOWYCH

Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:

POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.

Ul. Andrzeja Struga 73

70-784 Szczecin

Od dnia 25.05.2018 r. będzie możliwość skontaktowania się ze specialistą zakresu ochrony danych osobowych  za pośrednictwem adresu: rodo@polmotor.pl.

 

Dane osobowe będą przetwarzane przez POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. w szczególności:

 

  1. kierując się zasadami celowości i adekwatności polegającymi na tym, iż POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa poniżej;
  2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO* w celu:
    1. podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (dane niezbędne do zawarcia umowy są wskazane na formularzu umowy),
    2. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
  3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO czyli na podstawie prawnie uzasadnionego interesu POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. w celu:
    1. marketingu produktów lub usług własnych, w tym spersonalizowanych na podstawie profilu klienta,
    2. organizowania i przeprowadzania konkursów oraz innych akcji marketingowych,
    3. dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń,
    4. prowadzenia analiz jakości technicznej świadczonych usług i towaru;
  4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie odrębnej zgody w celu:
    1. dokonania weryfikacji wiarygodności płatniczej klienta w oparciu o informacje z biur informacji gospodarczej,
    2. przekazywania klientowi informacji o produktach i usługach współpracujących z POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O., o zmianie nazwy (firmy), adresu lub siedziby, potwierdzenia przyjęcia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi na wskazany adres poczty elektronicznej (e-mail),
    3. analiz preferencji klienta, informowania klienta o promocjach i konkursach, zbliżających się terminach przeglądów i upływu ważności posiadanych produktów własnych i obcych (np. ubezpieczenia),
    4. marketingu bezpośredniego produktów lub usług własnych POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.,
    5. marketingu bezpośredniego produktów lub usług podmiotów współpracujących z POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O., przy czym dane osobowe klienta nie będą udostępniane podmiotom trzecim, a informacja będzie przekazywana przez POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.
  5. Marketing bezpośredni, o którym mowa w pkt 4 lit. d) i e) może być realizowany przez POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. SMS, MMS, e-mail), telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefon, tablet) oraz automatycznych systemów wywołujących (np. urządzeń służących do automatycznego inicjowania połączeń telefonicznych).
  6. Państwa dane osobowe w wyjątkowych sytuacjach mogą być przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej wyłącznie za Państwa jednoznaczną zgodą uzyskaną po uprzednim przestawieniu Państwu zasad i potencjalnych skutków takiego przekazania.
  7. W przypadku określonym w pkt 6 Państwa dane będą zabezpieczone z wykorzystaniem właściwych rozwiązań technicznych i technologicznych zgodnych z dobrymi praktykami stosowanymi w procesie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w sposób zapewniający im poufność.
  8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany – decyzje dotyczące Państwa sytuacji nie będą podejmowane za pomocą specjalizowanych algorytmów, w tym również w formie automatycznego profilowania.

 

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:

 

  1. dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego Administratora będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:
    1. posprzedażowej obsługi klientów (np. obsługi reklamacji),
    2. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.,
    3. wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych);
  2. dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów lub usług własnych POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą;
  3. dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.

 

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:

 

  1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
  2. prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
  3. prawo żądania od Administratora usunięcia danych,
  4. prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
  5. prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi,
  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
  7. prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,
  8. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

 

Prawa wymienione w pkt 1)-6) i pkt 8)-9) powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt z inspektorem ochrony danych lub przesyłając korespondencję do POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. (adresy zostały podane na wstępie).

 

Kategorie odbiorców danych (w tym podmiotów przetwarzających dane osobowe w imieniu POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.):

Partnerzy handlowi (np. agenci, sponsorzy), firmy windykacyjne, firmy ubezpieczeniowe, banki, operatorzy pocztowi, przewoźnicy, biura informacji gospodarczej, firmy archiwizujące dokumenty, firmy zajmujące się badaniami opinii klientów, partnerzy świadczący usługi techniczne (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych).

 

*              Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyre